LIFT Blog

De beroemdste infographic: het conversatieprisma

Toen Brian Solis en zijn grafische ontwerpmaat Jesse Thomas van Jess3 in augustus 2008 met The Conversation Prism kwamen beseften zij dat ze onafgebroken updates zouden moeten uitbrengen. Uiteindelijk hebben ze er twee gemaakt. Toen de social media voor het eerst populair werden, zo in 2007 – 2008, was de algemene visie dat alle mensen permanent met elkaar in gesprek zouden komen via social media. Iedere programmeur en venture capitalist dook erop om een grote zak graan eruit mee te pikken. Dat is wat deze infographic in feite weergeeft. Maar mensen houden er niet van om tientallen sites te moeten raadplegen voordat ze weten hoe de wind waait. De samenklontering van gebruikers rond het bekende handjevol grote spelers heeft de prisma minder relevant gemaakt. Honderden dromen vervlogen toen de nieuwe realiteit van facebook-Google-Twitter als een branddeken over al die hoopvolle start-ups neerdaalde. Maar het is goed te zien hoe het begon en wat er allemaal nog steeds mogelijk is op het gebied van social media.

Hieronder dus de inmiddels klassieke infographic waarmee Brian Solis in één klap wereldberoemd werd. We geven hem weer zoals die nog op zijn site is te vinden. De site theconversationprism.com is opgeheven. Klik op het image voor een grotere versie.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Opmerkelijke boeken op het gebied van commerciële communicatie, social media, mobiele marketing, public relations en het communicatievak.

Onze verzameling infographics.
Van anderen en van onszelf.